21 noiembrie 2024

Cele mai bune anvelope de iarna – Ghid de cumparaturi si Recomandari

0

A venit sezonul rece si este necesar sa echipam masina cu anvelope de iarna. Daca te afli in dificultatea de a alege un model bun, in continuare iti vom oferi cateva informatii utile despre ce inseamna anvelopele de iarna bune si iti vom oferi si o serie de recomandari de care ai putea tine cont. In plus, iti vom raspunde la cele mai frecvente intrebari intalnite menite sa iti edifice toate neclaritatile.

Cele mai bune anvelope de iarna

#1 Anvelopa de iarna Michelin ALPIN 6

Asigura in conditii severe de iarna un nivel crescut de siguranta, dar si o buna rezistenta in timp. De asemenea, anvelopele Michelin sunt cunoscute pentru buna franare si tractiune pe zapada, respectiv pe carsabilul umed.

O alternativa excelenta cu rezistenta pe masura pana la ultumul kilometru!

Vezi detalii si pret

 

#2 Anvelopa de iarna BRIDGESTONE BLIZZAK LM005 205/60R16 92 H#2 

Este o noua anvelopa de iarna excelenta pentru a face fata umezelii si zapezii.

Nu are crampoane, ceea ce o face potrivita pentru iernile usoare pana la moderate. Este una dintre cele mai bune pentru franare si tractiune pe zapada.

Face parte din clasa A de etichetare UE, avand performante bune pe carosabilul umed.

Vezi detalii si pret

 

#3Anvelopa de iarna Nokian WR D4 205/55R16 91T

Este o anvelopa de iarna premium pentru masini de dimensiuni medii si mari ca putere.

Este foarte versatila, pentru un condus sigur si echilibrat pe drumuri umede sau inzapezite.

Adera foarte bine pe drumurile uscate, umede sau cu zapada. Ofera o buna stabilitate si echilibru. Previne acvaplanarea si planarea pe zapada.

Vezi detalii si pret

 

Care este diferenta intre anvelopele de iarna si alte tipuri?

Exista doua diferente semnificative intre anvelopele de iarna si cele all season ori cele de vara.

In primul rand, este vorba despre compozitia suprafetei de rulare. Cele mai multe anvelope de iarna au o suprafata de rulare mai moale cu o compozitie ce contine un procent mai mare de silica si cauciuc natural si mai putin cauciuc sintetic. Astfel, gratie compozitiei mai moi, anvelopele de iarna pot opera in conditii optime la temperaturi mai scazute, imbuntatind aderenta si stabilitatea.

In al doilea rand, discutam dspre tipul si numarul de caneluri de pe suprafata de rulare. Canelurile reprezinta mici taieturi si santuri pe suprafata de rulare a anvelopei. Sunt similare cu mii de margini minuscule ce se muleaza pe sosea si se lipesc de aceasta in timp ce anvelopa se invarte.

De ce anvelopele all-season nu au un numar similar de caneluri?

Din cauza caldurii. Problema unei anvelope cu mai multe caneluri pe suprafata de rulare se refera la faptul ca aceste mici taieturi se misca si se balanseaza in timp ce adera la suprafata soselei. Astfel, aceste miscari genereaza caldura. Fiindca anvelopele de iarna sunt recomandate a fi folosite in perioadele reci ale anului, aceasta caldura generata nu reprezinta o problema.

Insa, anvelopele all season trebuie sa functioneze corect si in sezonul cald, iar daca numarul de caneluri ar fi la fel de mare ca in cazul celor de iarna, caldura generata ar deveni o reala problema.

Cum identificam mai usor o anvelopa de iarna?

In general, anvelopele de iarna au stantate pe lateral un simbol ce reprezinta un fulg de zapada in interiorul unui munte si litere M + S (mud + snow). Aceasta inseamna ca anvelopa detine toate certificarile necesare pentru a fi considerata anvelopa de iarna. Aceste certificari presupun ca anvelopa de iarna sa aiba o performanta cu minim 110% mai mare decat a unei anvelope all-season in conditii de iarna.

In acest fel, putem fi siguri ca modelul de anvelopa este proiectat, testat si certificat pentru conditii de vreme geroasa si caorsabil acoperit cu zapada.

Cum alegem anvelopele de iarna?

Exista mai multi factori ce trebuie luat in calcul inainte de a achizitiona cele mai bune anvelope de iarna. Aici includem vehiculul, terenul, preferintele soferului si bugetul.

In perioada toamna-iarna, cand temperaturile exerioare coboroasa sub 7 grade Celsius si se inregistreaza precipitatii sub forma de lapovita si ninsoare, este necesar sa fiti echipati cu anvelope de iarna. Daca circulati pe sosele acoperite cu gheata sau zpada este nevoie din nou de folositi anvelope de iarna.

Pe langa faptul ca acestea sunt niste cerinte legale, siguranta primeaza in fata tuturor. Acestea vor contribui la o franare in siguranta, sa luati curbele mai usor si sa accelerati corespunzator in sezonul rece.

Trebuie sa folosesc anvelope de iarna cand e frig chiar daca nu ninge?

Anvelopele de iarna se comporta mai bine decat cele all-season, chiar si in situatia in care nu a nins, dar temperaturile sunt mai mici. Gratie compozitiei specaile acestea raman flexibile si la temperaturi scazute, in comparatie cu cele all-season, avand o aderenta excelenta in conditii de ger.

De ce nu sunt bune anvelopele all-season?

Am putea spune ca anvelopele all-season reprezinta o solutie de compromis, fiind proiectata sa faca fata conditiilor din trafic pe tot parcursul anului. Astfel, ele sunt facute sa functioneze eficient in toate conditiile, insa nu exceleaza in nicio situatie.

Anvelopele de iarna sunt proiectate pentru a face fata exclusiv temperaturilor scazute, soselelor acoperite cu gheata sau zapada. De aceea, se comporta mult mai bine iarna decat cele all-season.

Cate anvelope de iarna trebuie sa cumpar?

In mod cert patru. Folosirea unei combinatii de anvelope de iarna cu cele de vara sau all-season pot conduce la comportamente imprevizibile pe sosea. De asemenea, exista riscul derapajelor si franarii necontrolate fiindca rotile adera diferit.

Astfel, partea din spate are o aderenta mai mica decat cea frontala. In cazul in care incetiniti pentru a lua o curba, aderenta scazuta a puntei spate va face ca autoturismul sa se roteasca in loc crescand riscul pierderii controlului acestuia.

Daca masina dispune de tractiune integrala, mai este nevoie de anvelope de iarna?

Sigur ca da. Masinile cu tractiune integrala sunt ideale cand vorbim despre distributia puterii de tractare in mod egal, insa acest lucru nu inseamna ca au putere mare de franare sau o aderenta foarte buna in curbe.

Din acest motiv, autoturismele 4×4 beneficiaza de aderenta buna, si putere de franare asigurata de anvelopele speciale de iarna.

Daca masina include controlul tractiunii sau ABS, mai am nevoie de anvelope de iarna?

Desigur. Controlul tractiunii nu imbunatateste aderenta anvelopelor, ci ajuta la maximizarea resurselor dispnibile. Asa cum se intampla si in cazul ABS-ului, se va impiedica blocarea rotilor la franare, insa nu imbunatateste puterea de franare a masinii. Pentru a creste aderenta pe drumurile cu zapada si gheata, sunt necesare anvelope de iarna indiferent de sistemele de siguranta cu care este prevazut autoturismul.

Cum folosim si intretinem anvelopele de iarna

Pot utiliza anvelopele de iarna tot timpul anului?

Asa cum mentionam anterior, anvelopele de iarna sunt potrivite folosirii in conditii de temperatura mica, sub 7 grade Celsius. Gratie compozitiei moi si numarului de caneluri se recomanda inlocuirea cu anvelope de vara atunci cand media temperaturii zilnice creste peste 7 grade Celsius.

Presinea trebuie sa fie diferita pentru anvelopele de iarna?

De regula da. Placuta de pe montantul usii soferului necesita, de obicei, presiunea recomandata pentru diverse tipuri de anvelope si conditii atmosferice. Fiindca anvelopele de iarna sunt utilizate in zilele geroase, puteti mari presiunea aerului in acestea cu 0.1-0.2 bari pentru performante bune. Verificati, insa, recomandarile producatorilor.

Cum depozitez anvelopele de iarna cand nu le folosesc?

Ca in cazul oricarui tip de anvelope, ar fi bine sa le depozitati intr-un mediu intunecos si uscat. Daca aveti setul complet de roti, pastrati-le desumflate pana la montarea pe masina.

About The Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *