Cele mai bune baterii auto | Ghid de alegere si Top Recomandari
Probabil una dintre cele mai neplacute situatii din trafic este aceea cand ramai fara baterie la masina. Nu este placut sa fii nevoit sa cauti pe cineva pentru a oferi un impuls de energie, cu atat mai mult daca nici vremea nu este una favorabila. Pentru a evita astfel de situatii, ar fi bine sa te asiguri ca bateria masinii este in stare buna de functionare. Insa, daca in ultima perioada de timp, te-ai aflat de mai multe ori in aceasta situatie, cel mai probabil, bateria trebuie inlocuita. Iar pentru a alege cea mai buna baterie auto, trebuie sa ai in vedere cateva informatii utile.
Poate credeai ca bateraia auto este o piesa a masinii ce ar trebui sa reziste zeci de ani. Dar adevarul este ca bateriile auto au o perioada de garantie de 4 ani, dupa care pot aparea probleme. Masina functioneaza similar cu corpul uman, iar daca o componenta este defecta, va forja in timp tot sistemul masinii, conducand la defectiuni majore, dar si la costuri mai mari de reparatie. Daca bateria masinii are deja o vechime de 2-3 ani, poti incepe cautarile pentru a achizitiona una noua.
De asemenea, decizia de a cumpara o bateria auto buna ar putea sa dureze mai mult timp decat te-ai fi asteptat. Ar putea fi destul de complicat sa gasesti o solutie ecologica de a scapa de vechea baterie. Dar pentru a scurta intreg procesul, recomandarea noastra este sa fii cat mai bine informat in acest sens.
Top cele mai bune baterii auto
Baterie auto Varta Blue 74AH 574012068 E11
- Amperaj 74 Ah
- Tensiunea 12 V
- Polaritate normala
- Tehnologie Power Frame pentr o durata de viata mai mare
Baterie auto Foton Start, 74Ah 680A
- Amperaj 74 Ah
- Tensiune 12 V
- Polaritate normala
- Tehologia greilei pentru putere mare la pornire
- Arestor de flacara
Baterie auto Varta Black 70AH 570144064 E9
Vezi detalii si pret
- Amperaj 70 Ah
- Tensiune 12 V
- Polaritate Normala
- Power Frame pentru o durata de viata mai mare
- Putere de pornire la rece 100%
.
Cum alegem cea mai buna baterie auto?
Inainte de a cumpara o baterie auto, este bine sa cunosti cateva aspecte importante. Nu poti face o achizitie la intamplare si sa te astepti apoi la un randament ridicat din partea sa. Trebuie sa ai in vedere ce baterie auto este compatibila cu masina ta, ce dimensiuni ar trebui sa aiba si care este cel mai indicat tip de baterie auto. Pentru a face o alegere corecta, trebuie sa ai in vedere toate aceste detalii.
Compatibilitate. Trebuie sa analizezi, in primul rand, compatibilitatea cu autoturismum si cu zona climatica in care vei circula. Conditiile climatice din Roamnia sunt neprielnice pentru bateriile auto, iar iernile geroase si verile caniculare pot afecta bateria auto si o pot defecta prematur.
Este esential sa alegi o baterie destul de rezistenta, cu un consum redus de apa si electroliti, iar autodescarcarea sa fie la nivelul cel mai redus. Referitor la compatibilitatea cu autoturismul, este o conditie esentiala sa respecti instructiunile din cartea tehnica a masinii. In mod deosebit, trebuie sa verifici amperajul si dimensiunile. In plus, evita abaterile si improvizatiile.
O capacitatea mai mica sau dimensiuni mai mare decat cele mentionate in manualul tehnic pot insemna ca nu vei putea instala bateria in autoturism.
Tipuri de baterii auto. Exista doua tipuri de baterii auto si anume: cele pe baza de acid sau cele alkaline. Bateriile auto alkaline se gasesc mult mai greu si nu sunt o optiune atat de populara.
De aceea, cel mai des vom gasi baterii auto cu acid si placi de plumb, iar discutia o vom concentra asupra acestui tip. La randul ei, aceasta baterie se gasesc sub doua forme: bateria auto cu electrolit lichid ce necesita mentenanta si bateria auto cu electrolit gelificat ce nu necesita intretinere.
Cea mai buna optiune este, fara indoiala, cea care nu are nevoie de intreitnere. Bateria auto cu electrolit lichid are nevoie de mentenanta, adica va trebui sa adaugi lichid la un anumit interval de timp. Acest electrolit este un acid sulfuric cu apa, o solutie ce trebuie preparata si turnata in acumulator.
Optiunea fara mentenanta – bateria cu electrolit gelificat este mult mai rentabila si avantajoasa. In plus, aceste baterii s-au dovedit a fi mai rezistente, iar autodescarcarea fiina mai redusa.
Capacitatea. Reprezinta un alt criteriu ce determina calitatea bateriei. Se alege in functie de alternatorul masinii si de informatiile prezenta in cartea tehnica a automobilului. Se calculeaza in amperi pe ora si se noteaza cu Ah.
Daca schimbi bateria, nu alege o varianta cu capacitatea mai mica decat a avut vechiul model, fiindca nu va putea asigura suficienta energie.
Ca reper, poti analiza o baterie de 74Ah care se descarca in aproximativ 7 ore si jumatate cand nu este incarcata in acest interval de timp, sarcina fiind de 10 A in mod permanent.
Daca doresti sa depasesti capacitatea bateriei anterioare, specialistii recomanda sa faci acest lucru in limita unui procent de 30%. In acest fel, te vei incadra intr-o valoare ce iti asigura o functionare optima a bateriei. Mai mult decat atat, ai in vedere si obieciurile tale de a conduce sau tipul traseelor pe care le frecventezi. Drumurile dese si scurte determina descarcarea mai rapida a acumulatorului auto.
Pornirea in conditii de temperaturi reduse. In cazul in care afara sunt temperaturi foarte scazute, de la -18 grade Celsius in jos, va trebui sa te asiguri ca bateria poate furniza destul de mult curent pentru a porni masina. Poti verifica acest aspect analiznad intai capacitatea cilindrica a motorului, dar si tipul de carburant. Pentru modelele diesel trebuie sa stii ca este nevoie de curent de pornire mult mai mare decat pentru motoarele pe benzina.
Un mtoor pe benzina poate porni la rece chiar daca va avea o baterie de 390A, 490A sau 5800A. Un motor diesel nu va porni daca nu va avea curent de la o baterie de cel putin 750A.
O baterie de buna calitate va trebui sa ofere curent in valorile mentionate anterior, chiar si la temperaturi foarte mici, sa poata mentine curentul pentru minim 10 secunde si sa aiba o tensiune de peste 7.5V intre borne.
Polaritate si pozitie borne. Exista doua variante: baterie auto cu borne pozitiv pe stanga sau cu borne pozitiv pe dreapta. Diferenta consta,d e regula, in originea de fabricatie a masinii.
Pentru Romania, polaritatea normala este configuratia pozitiv dreapta, fiindca producatorii europeni prefera acest sistem de pozitionare a bornelor si sunt cele mai mari sanse sa trebuiasca sa optezi pentru acest tip de baterie. Cealalta varianta este specifica masinilor cu configuratie japoneza, preferand cel mai des configuratia cu polaritate de stanga.
Indiferent de polaritatea de care ai nevoie, este obligatoriu sa optezi pentru una similara cu cea a vechiului model. In caz contrat, bateria nu va functiona.
Tensiune. Pentru o masina conventionala, cea mai buna baterie auto are o tensiune de 12 V, fiind mai mult decat suficienta. Daca discutam despre autoturisme de teren sau camioane, adica masini cu gabarit mare, vei avea nevoie de o baterie auto care sa aiba tensiune mai mare sau chiar dubla , de 24 V. Sigur ca aceasta va costa mai mult. Sistemul ECU sau sistemul de incarcare al masinii trebuie verificat. Daca valaorea acestuia apare in manualul tehnic, verifica-o imediat, altfel, incearca sa vezi daca poti gasi informatii online legate de acest detaliu.
Subliniem acest fapt fiindca o valoare mai mare de 13.8 V poate crea probleme legat de supraincarcarea bateriei, evaporarea de electrolit, ducat la deteriorarea acumulatorului.
Dimensiune. Fiecare masina dispune de un slot specific pentru bateria auto. Este foarte important sa respecti cu strictete dimensiunile bateriei, fie ca alegi sa iei din cartea tehnica, fie dupa dimensiunile vechii baterii. Este valabil atat in cazul lungimii, cat si a inaltimii.
Referitor la inaltime, lucrurile sunt simple, fiindca aceasta ar trebui sa corespunda cu una dintre cele doua standarde prezente in Europa: 190 mm sau 175 mm.
Egonomie. In ceea ce priveste ergnomia, recomandarea noastra este sa alegi o baterie auto cu maner fiindca este faorte practica, se poate decupla usor de la maisna si este usor de trasnportat, respectiv depozitat. Aceasta trebuie depozitata intr-un spatiu mai calduros pe timp de iarna, cand temperaturile scad sub 20 de grade Celsius.